petrasperspektiv

Alla inlägg den 27 juni 2010

Av petrasperspektiv - 27 juni 2010 17:08

Solen skiner, det är lagom med blåst och det är varmt och skönt ute. Med andra ord, en perfekt dag på stranden. Tycker jag vill säga men det gör inte mina barn. När jag tyckte vi skulle packa ihop oss lite och sticka ner till stranden några timmar protesterade båda två. Vad har gått snett? Vad gjorde vi för fel? Barn ska älska stranden.


Dottern föreslog att vi skulle köpa en pool. Inte mig emot. Jag kan till och med tänka mig att betala den men jag kan däremot inte tänka mig att rengöra den och eftersom jag känner mina barn lär de inte heller vilja göra det så där sket det sig! Om nu någon smart därute föreslår maken som poolskötare så vore det ju i och för sig ganska coolt men han har redan alldeles för mycket att göra.


Så det blev att stanna hemma. En bok lästes ut och en massa tvätt tvättades. Det var ju bra. Nu ska jag strax laga lite middag. Idag blir det grillade kycklingfiléer, stekt nypotatis, sallad och någon god sås. Kan man dricka vin till maten idag oxå?

I Iform stod det att det var BRA att dricka ett glas vin om dagen. Såna undersökningar gillar jag:-)

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards