petrasperspektiv

Alla inlägg den 20 juni 2010

Av petrasperspektiv - 20 juni 2010 19:24

Brodern och hans fru, M, bestämde i våras att de ville gratulera dottern när hon gick ut grundskolan. Eftersom jag misstänkte att det skulle göra henne glad blev jag glad och tyckte det skulle bli kul. Idag var det dags. De hade ställt krav på middag och dottern slet som ett djur med tacopajer och kladdkakemuffins med gott tillbehör. Klockan två kom de och överlämnade presenter. Först fick hon en bok om vad man borde lärt sig under nio år i skolan...sen fick hon en systemkamera med väska och andra tillbehör till!!! Har hon en generös morbror och moster eller vad?! Jag kan säga att här har fotats idag! Kul!


När de ändå var igång fick jag en ny mobil oxå. En Sony Ericson Vivaz. Så jäkla cool. Nu ska jag bara förstå hur man ska handskas med den...Mobilen vann M i en tävling. Priset var oxå en VM-boll och den gjorde brorsonen lycklig men telefonen hade de ingen nytta av. Tack säger jag och funderar på hur jag ska återgälda detta?! Massor av barnvakt kanske?


Idag känns det som ett nerköp att ha blivit rektor. Och det är BARA med tanke på att jag blivit av med mitt sommarlov. Som jag ju till stor del faktiskt redan har jobbat in...Hmmm, hur tänkte jag där?


Men, men imorgon jobbar alla. Lärare som rektorer. Och vi har rätt mycket att göra. Men på tisdag kanske det lugnar sig liiiite i alla fall.

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards