petrasperspektiv

Alla inlägg den 13 juni 2010

Av petrasperspektiv - 13 juni 2010 22:33

Så skönt! Nu är min lilla flock samlad igen och allt är som vanligt. Det gillar jag.


Dottern och maken är i risigt skick efter städandet idag men sonen är utvilad och glad efter att ha levt ett glassigt bortaliv.


Imorgon är det skola igen. Jag hör en massa knorra över att vi fortfarande går medan resten av Sverige (?) har lov. Sluta gnäll säger jag. Jag skulle oxå gärna varit ledig nästa vecka men den ledigheten har jag fått någon annan gång under läsåret. Så här är det:


Eleverna ska gå 178 eller 179 dagar på ett läsår. Det är lag på det. Om resten av Sverige är lediga nu beror det på att de gått i skolan när vi varit lediga. Lätt som en plätt.


Nu ska jag hoppa i säng tror jag. Imorgon ska jag åka kollektivt till skola 2. Trodde inte ens att det gick bussar dit mitt på dan men i och med en liten bilkris kollade jag och minsann och dá, det gick en precis när jag behöver den. Toppen!

Om det nu inte är löjligt dyrt tänker jag använda mig av det kollektiva fler gånger. Särskilt när snön yr och det är snorhalt på vägarna.


See you!

Av petrasperspektiv - 13 juni 2010 15:30

...så är mina tår fortfarande såriga. Aj aj.


...så har jag haft den tråkigaste helgen i mannaminne. Maken har jobbat exakt hela tiden, antingen på riktiga jobbet eller på Rocken. Dottern har jobbat på Rocken eller varit på Rocken. Sonen har varit med kompisar och sovit borta båda nätterna. Kvar var jag. Om jag hade fattat att helgen skulle bli så kunde jag ju ha ordnat något socialt men det fattade jag inte förrän i fredags och då var det lite för sent. Som vanligt när jag har så mycket egen tid blir det inget vettigt gjort. Jag kan liksom inte bestämma vad jag helst av allt vill göra så det blir inget alls.


...så väljer jag just nu mellan att läsa, crosstraina och stryka. Hmmm, svårt val.


...så tycker jag att "tutorna" på fotbolls-VM är sjukt störiga. Förbjud skiten.



Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards