petrasperspektiv

Alla inlägg den 18 juni 2010

Av petrasperspektiv - 18 juni 2010 13:14

Jag älskar skolavslutningsdagen. Den är så full av känslor, glädje och förväntningar. Alla är finklädda och glada och stämningen är på topp.


Dagen började på skola 2. Där fixades och trixades lite innan vi gick bort till kyrkan. Allt avlöpte väl och jag tror inte det syntes att mina ben skakade när jag höll mitt lilla tal. Att jag sedan missade att säga några saker är det ju bara jag som vet. Och ni nu då förstås...


Därefter sjöng vi rektorer en sång som den ena rektorn skrivit. Vi fick hjälp av sexorna och i mina öron lät det mycket vackert.


I bilen och mot skola 1, i en rasande fart. Där var jag med på sexornas och sjuornas avslutning och det var väldans trevligt. Skolans muikklasser bildade kör och sjöng så grant, så grant. En av låtarna de sjöng var Alice Coopers "School´s out". Riktigt coolt!


Så klart myglade jag mig in i dotterns klassrum med förklaringen att jag skulle fotografera. Och det gjorde jag oxå. Jag fotade allt och alla:-)


Väl hemma fikade vi på hemmagjord (!) jordgubbstårta. Mums!


Därefter hämta-bilen-dax. Nu bor den hemma hos oss. jag hoppas vi ska trivas tillsammans och att den inte ska kosta för mycket pengar...


Ikväll är det lite party med skola 2. Kuligt! Fast det är med sorg i hjärtat jag missar partyt på skola 1 för de brukar vara sjukt roliga och det händer alltid en massa skojiga saker på de festerna:-D.


See ya!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards