petrasperspektiv

Alla inlägg den 22 juni 2010

Av petrasperspektiv - 22 juni 2010 20:59

Det var jobb idag igen. Jag trodde faktiskt att jag skulle ha värsta ångesten över att inte ha sommarlov men det är inte så farligt. Idag jobbade jag hemifrån och blev intervjuad och gjorde schema för en klass och tre personal. Det ser bra ut.

Intervjun vete fasen hur den gick. Jag går ju gärna igång när man pratar svenska som andraspråk, genrepedagogik och Pauline Gibbons. Så även idag...men hon tar väl inte med det hon inte vill ha med. Hoppas jag. Nåja, jag behöver ju inte precis möta den texten varje dag. Och så himla många människor läser väl inte kurskataloger?!


Efter jobbet shoppade jag och dottern loss lite. Det blev en supersnygg Fred Perry-träningsjacka på MQ och snyggshorts på Shack Matt. Dottern hittade oxå lite smått och gott men hon är ju pank efter Rocken. Som den goda mamma jag är erbjöd jag mig att betala, mot att hon städade och sorterade mina garderober - ett mastodontjobb. Vad hade det lilla livet att sätta emot? Klart hon städade garderoberna. Hon gör det bra för hon är inte ens en tiondel så sentimental som jag som har extremt svårt att göra mig av med kläder. Helt skoninglöst kan hon titta på ett plagg, konstatera att det är fult och lägga det i slänghögen. Jag ser alltid någon nytta med ett plagg och så kan det ju bli modernt igen...


Imorgon börjar dagen med en liten utflykt i det gröna och medhavd frukost. Så himla trevligt. Jag har lovat att hämta kollegan. Måtte jag inte glömma det! Jag får sätta upp en lapp på dörren.


Tjingeling!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards