petrasperspektiv

Alla inlägg den 9 februari 2010

Av petrasperspektiv - 9 februari 2010 19:58

Vad jobbigt när man får fel svar. Jag ville höra att det var en jättebra idé att köpa en crosstrainer på Team Sportia men nu har jag dels fått en kommentar här och dels goda råd på facebook som menar att jag inte bör köpa en sån utan satsa på en dyrare eller ett gymkort. Hmmm, nu måste jag ju tänka om igen! Det braiga med en crosstrainer hemma är ju att jag skulle kunna glida ner klockan sex på morgonen och köra ett pass innan jobbet. Det finns inte en chans att jag skulle masa mig ner till ett gym vi den tiden!


Nu måste jag ta upp något som stört mig länge. Jag har som regel att jag ALDRIG kommenterar andras utseende eller kläder såvida det inte är i positiva ordalag men jag märker att det finns många i min omgivning som saknar denna spärr. Exakt vad tror man att en negativ kommentar om någons vikt till exempel har för positiva effekter? Fattar man inte att människan som tar emot gliringen blir ledsen? Senast jag själv råkade ut för kommentarer av det här slaget var för någon vecka sedan när en kollega kommer fram till mig, tittar på mitt hår och säger: "Oj, nu är det dags att färga det!" Som extremt väluppfostrad blir jag först chockad och mållös (och det händer inte ofta) och sedan förundras jag över hur man tänker när man fäller en sån kommentar. Långt senare blir jag förbannad på mig själv för att jag inte bränner av människan som sagt det utan snarare själv slätar över hennes ord för att jag tycker hon betett sig pinsamt. Jag har full syn på båda ögonen och är fullt medveten om utväxten och jag har en tid bokad hos frissan. Frågan är dock vad plumpa människor kan göra åt sitt beteende?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<<
Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards