petrasperspektiv

Alla inlägg den 7 februari 2010

Av petrasperspektiv - 7 februari 2010 19:12

Idag har dagen tillbringats dels i en buss och dels i en ishall i Småland. Inte den mest glamorösa söndagen alltså. Däremot var den väldigt trevlig för pojkarna vann med 9-2 och vi föräldrar hade som vanligt kul tillsammans både före, efter och under matchen.


Något som däremot INTE var trevligt var uppförandet motståndarlagets tränarstab visade upp. Allvarligt talat, vad händer med en del människor när de går in i en ishall? Hur kan man som vuxen tycka att det är acceptabelt att vråla åt en 12-åring att lämna isen? Hur kan man vråla åt domarna så att de till slut inte vågar döma ordentligt utan släpper både det ena och det andra för att det blir ett sånt jäkla levande från ett av båsen? Hur kan man låta sina spelare håna och tracka en motståndarspelare som ska lägga en straff och dessutom håna honom efteråt när han är helt knäckt över att ha missat straffen? Om man gör allt detta är man enligt min åsikt sjuk på något sätt och man är definitivt olämplig som ungdomsledare. Min uppmaning är: gör något annat med ditt liv så kanske du i alla fall inte förstör fler människor.


Såja, det var dagens spya. När jag väl har släppt den ifrån mig mår jag bra

igen:-). Känns skönt.



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<<
Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards