petrasperspektiv

Alla inlägg under mars 2012

Av petrasperspektiv - 31 mars 2012 08:13

Japp, det är sant att göteborgare är goa och glada människor. Jag har bara träffat såna som hälsar glatt och är trevliga. Särskilt mannen som kör ismaskinen i Kållereds ishall-en riktigt go gubbe:-). Det var två matcher igår. Vinst i den första och förlust i den andra. Sonen spelar riktigt bra. Hans lilla fanclub i form av farmor och farfar är på plats. Plötsligt stod de här. De hade lånat en husbil och kört upp för att kolla på sonen och laget. Kul!Koftan, ni vet the kofta, är inhandlad. Fasen vad flott den är:-)Nej, nu tyar jag inte vänta längre. Nu går jag och äter frukost.

Av petrasperspektiv - 29 mars 2012 19:55

Idag var det dags för utbildning igen och den här gången lärde vi oss bland annat hur olika personligheter reagerar i stress. Så klart rotades det också en hel del i hur vi reagerar och agerar i stressade situationer. Spännande och lärorikt! Dessutom fick jag nytta av det direkt men det är en helt annan historia. Just nu sitter jag på tåget, på väg till Göteborg. Med mig är MP och JP och vi har jättetrevligt. M är ju en huslig kille så han hade fixat både goda räkbaguetter och vin så nu sitter vi och njuter, mätta i magen och avslappnade i kroppen. Sonen och resten av Blekingelaget har precis spelat match och förlorat men det var Småland de mötte så det var kanske inte så konstigt. En timme till och sedan är vi framme. Jag tror jag slumrar till en stund:-)

Av petrasperspektiv - 28 mars 2012 22:37

...är det. Inte på jobbet. Där flyter det på och fungerar bra men hemma är det kaos. Packning i dubbel mening, dvs hockeysaker exakt överallt och så måste hela nedervåningen ner i lådor. Detta samtidigt som det ska planeras, handlas, struktureras, övningsköras, föras över pengar, kolla deklaration, tvättas, säljas möbler på Blocket och ungefär hundra saker till. Inte konstigt att man ibland bara sätter sig ner och är oförmögen att veta i vilken ände man ska börja dra. Imorgon är det utbildningsdags igen:-) och på fredag är det hockey:-).

Av petrasperspektiv - 27 mars 2012 22:50

Dagen började väldigt bra med ett möte som var intressant på många olika sätt. På väg till jobbet fick jag dock ett sms som fick mig att ana att dagen inte längre skulle vara lika bra. Jaja, det redde sig hyfsat men det är fortfarande lite grann att ta tag i.


Väl ute på jobbet flöt allt på och jag fick massor gjort. Sen var jag hemom en kort stund innan det var dags för nästa grej. Då blev dagen en dålig dag.


Nu tänker jag gå och lägga mig och hoppas att allt löser sig imorgon.

Av petrasperspektiv - 26 mars 2012 19:24

Jag kan ha dagar när jag är trött. Oftast är det så att jag är mentalt trött. Alltså inte trött i kroppen. Idag har jag varit trött i ögonen. Hela dagen. Det känns som om de vill falla ihop. Hela tiden. Jag längtar tills jag får gå och lägga mig:-)


Dagen har utöver tröttheten varit bra. Just nu känns det som om jag är omgiven av positivitet (egenpåhittat ord;-) och det känns så himla bra! Då är det lätt att vara positiv själv och att sprida glädje istället för negativitet.


Jag behöver packa. Packa ner saker i lådor inför renoveringen och packa inför Göteborgsvistelsen. Men jag tyar inte. Det får helt enkelt bli en annan dag. Antingen det eller vilar jag mig i form en halvtimme eller så och så tar jag ett ryck sen. Vi får se vilket det blir;-) 



Av petrasperspektiv - 25 mars 2012 19:44

Jag tar hockey på stort allvar och jag brukar vara supertaggad när sonen och laget spelar men idag var det så fruktansvärt låg nivå på domarna att jag gav upp, ryckte på axlarna och valde att skratta åt eländet. Och det fanns en hel del att skratta åt. Pinsamt. Vi fick utvisning efter utvisning och det säger jag egentligen inte mycket om men samma förutsättningar måste gälla för båda lagen på isen, inte bara det ena. I en avblåsning åkte sonen bort och ställde sig vid utvisningsbåset. Jag fattade absolut inte varför han stod där men efter lite snack med domarna åkte han till avbytarbåset och matchen kunde fortsätta. Efteråt berättade han att domaren hade frågat varför han stod där. Då hade sonen svarat att de ju ändå skulle få en en utvisning snart, för det fick de hela tiden, så han kunde lika gärna åka in och sätta sig direkt. Hahaha, ironi är verkligen min grej. Och sonens uppenbarligen. :-)


En liten promenix med maken blev det när vi kom hem och nu sitter vi soffan och myser. Lite familjemys så här på söndagskvällen är härligt. Härligt är också att det fortfarande är ljust ute, 19:51. I love it! Vad gör det att jag kommer att vara trött imorgon? Nu kommer ljuset och värmen. Gott.

Av petrasperspektiv - 24 mars 2012 17:28

Det finns få saker som får det att krypa i hela kroppen på mig och ilskan att bubbla inom mig. Men en av sakerna som lyckas med båda sakerna är när folk vill pracka på mig saker. Idag var det en som ville pracka på mig sin religion. Jag AVSKYR när det händer. Jag försökte på ett trevligt sätt tala om att jag inte är intresserad av att diskutera min tro, eller någon annans heller, och att jag inte ville komma till Rikets sal och damma av mina kunskaper om Jesus uppoffringar för oss.

Tro mig, det har varit gånger jag fräst bra mycket mer än idag men när jag för femte gången säger samma sak, att jag visar respekt mot mina medmänniskor genom att låta dem tro på det de vill mot att jag får samma respekt tillbaka, utan att karln fattar att det är läge att lämna min tomt då härsknar jag till lite. Då gav han upp och försökte sig på maken istället. Han visade inte ens en hundradel så mycket tålamod som jag utan gick ifrån mannen. Då, äntligen, lämnade han oss ifred.

Varför är det så svårt att förstå att man samlar på sig på minuskontot när man tränger sig på? Undrar om de värvat en enda ny medlem genom det agerandet? Usch och fy! Att pracka på mig religion, polistiska åsikter eller telefoner är helt meningslöst eftersom jag bara reagerar med irritation. Vill jag ha något söker jag upp det. Sån är jag...


Men, nu är det tjejfest hos J! Sååå kul!

Av petrasperspektiv - 23 mars 2012 20:35

Här ligger jag i ena soffhörnet med paddan i knät. Vi har nyss ätit fläskfil'e, klyftpotatis, bea och sallad. Riktigt gott:-)Sonen är på bio i bma med OL så han saknas i soffan men vi andra tre har hällat oss. Gött! Dagen har för övrigt sett ut så här: jobbat, tjänstefördelning och en massa telefonsamtal, solning i typ en kvart på altanen. Jisses vad gött! Packning av köksutrustning, visning av möbler som ligger på Blocket, promenix med CH, himla trevligt, språngmarsch, typ, mot Volvo eftersom jag fick veta att jag skulle hämta bilen 20 minuter efter (!) att jag skulle ha hämtat den,, räddad av en annan hockeymamma som skjutsade mig sista biten, hem, powernap, skjutsa sonen, laga mat, stupa i soffan. Nu tänker jag inte göra något vettigt överhuvudtaget mera idag. Om ni tror jag har gått och glömt hur man styckeindelar så är det fel. Apple har uppenbara problem med det, inte jag. Jobbigt.

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards