petrasperspektiv

Alla inlägg den 9 mars 2012

Av petrasperspektiv - 9 mars 2012 18:03

Vad har man på sig på en schlagerfest? Dottern  tyckte jag skulle gå in för det ordentligt och ta på mig den svarta boan vi har hängandes i walk-in-closetten. Nja, riktigt så långt vill jag nog inte gå... Om någon som ska på festen imorgon och som kanske brukar vara där så kan ni väl tipsa mig om van som är vanlig klädsel. Ok?


Dagen har varit kul. På olika sätt. Det började med ett trevligt möte imorse. Därefter ut till jobbet och lite besök på kontoret. Också himla trevligt:-). Lite kaffe, lite snicksnack, lite mejlande, lite elevprat och lite annat smått och gott blev det innan jag for mot stan och Ica. En timme senare var veckohandlingen över och maten inpackad överallt. Skönt!


Därefter ringde jag PF och undrade exakt hur lång tid det tog för henne att ta sig in till stan så att vi kunde ut och gå en runda. Döm om min förvåning när hon både kunde och ville och stod vid min dörr 20 minuter senare. Imponerande. Sen pratade vi oavbrutet i 80 minuter. I love it:-)


Nu har precis en kycklinggryta med tillhörande nudlar slunkit ner i magen och jag har slunkit ner i soffan. Just nu känns det som om jag inte kommer att orka resa mig förrän nån gång i april. Men, om jag vill ha kaffet jag satt på i köket måste jag nog det trots allt.


Sen tror jag minsann att jag fortsätter läsa empati-boken. Så får det bli. Ha en härlig fredagskväll!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards