petrasperspektiv

Direktlänk till inlägg 11 mars 2012

En Ipren kvar...

Av petrasperspektiv - 11 mars 2012 08:14

Det var vad vi hade i det här huset. En ynka Iprentablett som jag mycket generöst lät maken ta. Han ska ju ändå coacha snart och jag kan gå ner till Ica och köpa nya innan det är dags för mig att infinna mig i ishallen. Men lite bank i skallen är det allt. Och jag vet vad det beror på; alldeles för lite vatten. Att jag aldrig lär mig.


Igår var det alltså äntligen dags för att delta på den berömda schlagerfesten i Bma! Kvällen inleddes hemma hos J och M med en massa härliga och roliga människor. Sen fortsatten den i Folkets hus där två megabautastora bildskärmar satt på väggarna och där vi kunde se och höra alla fantastiska bidrag. Givetvis vann rätt låt. Fast jag hade inte blivit särskilt ledsen om Danny hade vunnit heller.


Mycket folk var det i alla fall på festen. En del har jag inte sett på en sisådär tjugo år och det är alltid en märklig känsla det där att se någon, leta i minnet vem det är, konstatera att han/hon ser rätt mycket äldre ut än senast och sedan komma på att det gör ju jag med! Jobbigt;-)


En massa dans och sång blev det så idag är min hals lite hes och min kropp lite trött. Åh vad jag hade velat ha en slappesöndag. Det kan jag glömma för först är det en träningsmatch mot KIK:s J-lag och sedan är det A-lagsmatch. Så är det.


Förresten, på damtoan igår fick jag veta en till som läser min blogg. Kul! Hon undrade om det inte känns konstigt att hon vet så mycket om mig och jag så lite om henne. Nej, det gör det faktiskt inte. Konstigt, när man tänker efter. Men, här skriver jag ju bara sånt som är okej att alla vet om. Det riktigt privata är ju inget jag skyltar med även om jag strävar efter att hålla en personlig ton när jag skriver. Jaja, roligt är det i alla fall att veta och ha ett ansikte på några av er:-).


Nu måste jag till Ica.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av petrasperspektiv - 16 januari 2022 13:25

...hur det känns att vara förkyld för under pandemin har en ju koll på alla möjliga symptom och några sådana har jag alltså inte haft sen 2019. Men nu är jag påmind om hur det är när näsan rinner konstant och nysningarna duggar tätt. Som tur är så är...

Av petrasperspektiv - 19 november 2021 20:31

Nu är jag alldeles nyss hemkommen efter två dagar i Malmö och certifieringsutbildning i coaching. Jag är helt slut men samtidigt också fylld med energi, beslutsamhet, boost av all underbar feedback och glädje över allt vi i gruppen delar med varandra...

Av petrasperspektiv - 12 oktober 2021 20:27

Så kom äntligen dagen när jag kunde träffa mina goa kollegor i ledningsgruppen. Tänk att vi fick vistas i samma lokal och prata med varandra utan en skärm emellan. Vilken helt underbar känsla och upplevelse! Som vanligt när vi träffades så blev det e...

Av petrasperspektiv - 2 oktober 2021 16:50

Nu när jag studerar har jag märkt att det inte är helt lätt att skilja på "arbete" och ledighet eller på vardag och helg. Det är verkligen på både gott och ont men mest på gott tror jag. Det goda i det är att få välja när jag vill göra saker och hur ...

Av petrasperspektiv - 24 september 2021 22:04

Mmm, uppgifterna i båda kurserna är inlämnade för bedömning och nu är det bara att vänta och se om jag har fattat uppgifterna rätt eller fel, om jag har varit tillräckligt analytisk och om det håller den nivå som krävs rent allmänt. Jag gjorde missta...

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards