petrasperspektiv

Alla inlägg den 25 juni 2011

Av petrasperspektiv - 25 juni 2011 19:42

       

  Så här såg det ut tidigare idag! Duktiga va?!

Av petrasperspektiv - 25 juni 2011 18:32

...är jag idag. Jag vaknade och steg upp vid nio ungefär. Jag hade tänkt måla men så tänkte jag om för då skulle jag vara tvungen att ta mig igenom dotterns rum och förmodigen väcka henne och eftersom jag är en god människa la jag mig på soffan med en bok och en filt istället. Gissa om jag somnade om? Japp. Vaknade igen halv tolv (!). Halleda. Men då for jag upp och började värma bullar och steka pannkakor så att familjen lite senare kunde smaska i sig en underbar brunch:-). Jag kan berätta att kombon pannkakor/Nutella är lika suveränt som jordgubbar/Nutella. Just so you know:-)


Eftermiddagen har inneburit arbete på ovanvåningen. Det har monterats, dammugits, svabbats, målats och putsats fönster. Hela familjen har jobbat på bra. Det roligaste är att vi inte är så könsrollsbundna i den här familjen. Det gör mig stolt. Sonen putsade fönster så det stod härliga till medan dottern monterade möbler. Stolt mamma:-).


Nu har vi precis ätit. Maken var tvungen att köra till jobbet men jag och barnen har slängt oss i soffan. Vi är så där lagom mätta. Ja, inte sonen så förstås. Han är så där jobbigt mätt. Konstigt. Han åt ju bara en hel fläskytterfilé själv...


Snart ska jag ut och gå en sväng. Dottern har lovat att följa med. Bra det. Då är det ju mycket roligare att gå.

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards