petrasperspektiv

Alla inlägg den 17 juni 2011

Av petrasperspektiv - 17 juni 2011 17:26

Idag har det fallit en hel del tårar. Jag som även i vanliga fall är den blödigaste som går i ett par skor ballar ju helt ur dagar som denna. Det började i kyrkan med elever som skrivit en fantastisk text till sin lärare som går i pension. Mitt tal låg precis efter i programmet så det var ju bara att snora färdigt snabbt och sedan samla sig för att hålla lilla talet. Jag tror det gick bra. Jag har en tendens att få minnesluckor när jag hållt tal. Det måste bero på nervositeten.


Sedan var det högstadiets avslutning och även här var det en del känslor som startade igång mina tårkanaler.


I matsalen lite senare höll jag ett tal till den blivande pensionären och så klart blev jag tårögd och rösten stockade sig. Men, jag samlade mig rätt snabbt igen och kunde slutföra talet. Tur.


Och så, läste jag en gammal väns blogg där hon skriver så fint om sin dotter som tar studenten idag. Gissa vem som snorbölade då? Jajamensan, det var jag. Det var såååå fint skrivet!


Men, nu är jag inte blödig mera. Bara trött. Vi har nyss grillat och till det intogs ett glas vin och nu är jag trött. En kopp kaffe nu och sen är det fritt fram att somna. Imorgon är det ärenden på stan, loppis, match och kalas som gäller. See ya!

Av petrasperspektiv - 17 juni 2011 17:26

Idag har det fallit en hel del tårar. Jag som även i vanliga fall är den blödigaste som går i ett par skor ballar ju helt ur dagar som denna. Det började i kyrkan med elever som skrivit en fantastisk text till sin lärare som går i pension. Mitt tal låg precis efter i programmet så det var ju bara att snora färdigt snabbt och sedan samla sig för att hålla lilla talet. Jag tror det gick bra. Jag har en tendens att få minnesluckor när jag hållt tal. Det måste bero på nervositeten.


Sedan var det högstadiets avslutning och även här var det en del känslor som startade igång mina tårkanaler.


I matsalen lite senare höll jag ett tal till den blivande pensionären och så klart blev jag tårögd och rösten stockade sig. Men, jag samlade mig rätt snabbt igen och kunde slutföra talet. Tur.


Och så, läste jag en gammal väns blogg där hon skriver så fint om sin dotter som tar studenten idag. Gissa vem som snorbölade då? Jajamensan, det var jag. Det var såååå fint skrivet!


Men, nu är jag inte blödig mera. Bara trött. Vi har nyss grillat och till det intogs ett glas vin och nu är jag trött. En kopp kaffe nu och sen är det fritt fram att somna. Imorgon är det ärenden på stan, loppis, match och kalas som gäller. See ya!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards