petrasperspektiv

Alla inlägg den 6 juni 2011

Av petrasperspektiv - 6 juni 2011 21:58

Jag och M skulle som sagt gå en runda när pojkarna ändå tränade. Mmmm, det var innan vi träffade på 83 miljarder myggor som ville sticka oss och en galen geting som förföljde oss i en sådär 2 kilometer. För att undkomma de ondsinta varelserna var vi tvungna att börja springa. Men, det gick ju bra det med. Ingen av oss dog och vi blev av med både mygg och geting. Vi avslutade med att titta på när pojkarna tränade. Perfekt nervarvning:-)


Nu har jag duschat och funderar på att gå och lägga mig. Undrar om jag somnar. Det har jag ju gjort två gånger tidigare idag, en gång på altanen och en gång i soffan:-). Gött! Somnar jag inte gör det inget. Jag har ju en suverän bok.


See you tomorrow!


Av petrasperspektiv - 6 juni 2011 15:56

Nu är jag tillbaka, hemma i stan. Tvättmaskinen surrar, sonen har sovit en stund på soffan, maken jobbar, dottern har varit på dansplaneringsmöte och själv har jag mest läst. Ute på altanen i solskenet. Hällevik är toppen men jag måste säga att altanen inte är så dum den heller.


Middagen är nyss intagen. Idag blev det lax och potatismos. Fasen vad gott. En lite gräddbulle som dessert blev det för att jag inte hade kraft att stå emot när dottern satte fram dem på bordet. Sååååå god!


Om ett par timmar ska sonen träna fotboll och jag och M har stämt möte för en motionsrunda. Man kan ju lika gärna vara lite nyttig när man ändå är där.


Imorgon är det  jobb igen. Egentligen tycker jag att det är kul men som alltid när jag varit ledig i några dagar mer än vanligt har jag lite ångest. Jag hade lätt kunnat vara ledig i några veckor nu. Och jag måste säga att i dessa tider känns bytet från ferieanställning till semestertjänst som en dålig affär. Men, men det där går ju över. Det gör det alltid.


Nu ska jag ut i solen en stund igen. Sedan är det inomhustjänst i fyra dagar. Dessutom har jag hört att det ska regna massor under rocken. Bad timing. De skulle aldrig bytt vecka!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards