petrasperspektiv

Alla inlägg den 16 november 2011

Av petrasperspektiv - 16 november 2011 20:40

Alldeles nyss kom jag hem från ett första möte med samverkansgruppen på skolan. Det var ett gäng mammor som anmält sitt intresse för att samtala om olika viktiga saker i skolan. Utöver dem var det två lärare och så jag. Och så en elev som fick rita och slå ihjäl lite tid medan vi vuxna pratade;-). Det var väldigt roligt och väldigt givande att prata med dessa mammor. Vi pratade mycket om fult språk och dåligt agerande bland barnen och vad vi gemensamt kan göra åt det. Många kloka tankar kom fram och jag tror att det här forumet kan bli något riktigt bra. På vägen hem kom jag på vad vi kan prata om nästa gång. Det ska bli kul.


Imorgon är det betygskonferens i Växjö och vi är fem stycken från skolan som ska dit. Jag hoppas det blir lärorikt. Fast det brukar Skolverkets grejer vara så jag har höga förväntningar.


Idag har det varit idel möten. Efter dessa är min att-göra-lista gigantisk och det gör att det känns lite jobbigt att inte vara på plats imorgon. Jag får jobba på lite nu istället innan Grey´s för det tänker jag inte missa.


Hej svejs på er! Hoppas er torsdag blir riktigt bra!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards