petrasperspektiv

Alla inlägg den 1 november 2011

Av petrasperspektiv - 1 november 2011 20:39

Jag uppviglade kollegan till oseriöst agerande idag. Vi är alltid så ordentliga och flitiga så jag tyckte vi kunde ha en dag när vi bara tramsade och var oseriösa. Kollegan hängde på. Nu lyckades vi ju inte fullt ut men lite i alla fall. En del skratt blev det men så klart en del jobb också. Vi är ju såna...


Efter jobbet blev det en låååång runda med EB. Åh vad jag älskar dessa promenader. De är så kreativa och livgivande. Trots att vi gick en lång runda kändes det som om vi gick runt kvarteret. Vi måste ju verkligen göra om det. Minst en gång i veckan.


Imorgon är det marknad i vår lilla stad. Det är tradition att det ska vara svinkallt och blåsa minst 57 sekundmeter men imorgon verkar det som att det blir fint höstväder. Jag tror minsann det blir ett marknadsbesök. Lite god fudge kan ju alltid inhandlas;-)


Imorgon börjar sonens konfirmationsundervisning (heter det så?). Halleda, en sak till att tjata om. Maken sa på fullt allvar till sonen häromdagen att han besökt knarkarkvartar som var trevligare än sonens rum. Nja, jag tror han överdrev liiite. Men dammigt är det där. Riktigt dammigt, så snart ska det städas. Innan det blir besöksförbud. Jag har nämligen skapat regeln att vid en viss stökgräns är det förbjudet att ta in folk i huset innan det städats. En ganska bra regel tycker jag.


Nähä, tillbaka till Wordfeud. IB leder (inte stort) och om jag inte ska förlora (trots den totala vokalbristen) måste jag koncentrera mig. Ha det bra!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards