petrasperspektiv

Alla inlägg den 24 juli 2010

Av petrasperspektiv - 24 juli 2010 21:04

Här kommer receptet:

900-1000 g kycklingfiléer som ska skäras i små bitar, och då menar jag små.

Stek bitarna. Krydda med grillkrydda, bara. Låt svalna.

Rör ihop 5 dl creme fraiche (jag tar 15%-aren) med en burk grön pesto.

När kycklingen svalnat rör du ner den i creme fraiche/pestoröran.

Till detta behöver du 2 paket med färska lasagneplattor (ligger i kylen tvärs över salladen på Ica om du är från stan).

Ta lite kycklingröra och lägg på lasagneplatterullen. Rulla ihop. Skär av och lägg rullen i en smord form. Gör så tills röran är nästan slut. Ta resten och smeta ut över rullarna. Strö riven ost över alltihopan. In i ugnen i 200 grader i 20 minuter.

Ha en sallad till. Så jädra gott!



Av petrasperspektiv - 24 juli 2010 15:10

Hur mycket snor kan en näsa producera? I wonder. Min har producerat och fortsätter att producera kopiösa mängder. Skittråkigt. Men så länge det håller sig det till det och jag inte har ont i halsen är jag nöjd.


Idag regnar det! Jag tycker det är ganska skönt MEN det får inte bli långvarigt. Redan imorgon vill jag ha sol och åka till stranden.


Igår kväll kollade vi på vädret på nyheterna och på SMHI:s sida på nätet. På båda ställena lovade de lite sol och lite moln idag, Inget regn. Hmmm, hur tänkte de där? Det har ju regnat hela dagen. Låt oss hoppas att de som gjort de prognoserna inte tillhör de högst avlönade på SMHI.


Dottern for med en kompis till Åhus för att kolla beachhandbollen. Fint väder...Finalen går klockan tio ikväll. Hur blöt är hon då?


Sonen med kompis stack till en annan kompis. De tyckte jag skulle skjutsa dem men det tyckte inte jag. Vad är det med idrottskillar? Så länge de spelar hockey eller fotboll så kan de hålla på hur länge som helst men när det kommer till att flytta sig från A till B då är de så fruktansvärt trötta. Trams! Varsågoda och gå! De blev så sura att de bara gick, utan att säga hej då. Räkna med att jag kommer att gnälla på det när de kommer hem.


Ikväll blir det favomaten: canelloni. Så himla gott! 

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards