petrasperspektiv

Alla inlägg den 21 juli 2010

Av petrasperspektiv - 21 juli 2010 22:27

Maken tycker som bekant sisådär om mitt bloggande men nu har han faktiskt bett mig ta upp ett ämne till ytan och det är BÖNDER PÅ VÄGARNA. Vi brukar i och för sig vara överens i många frågor men i frågan om bönder på vägarna är vi rörande överens. Nämligen, bort, väck, stick! Kör på en åker eller på småvägar men ge f-n i att köra på vägarna under värsta semestertrafiken och skapa köer som är kilometerlånga och som till slut leder till att någon tappar tålamodet och far förbi i en inte alltid genomtänkt omkörning. Självklart försvarar jag inte såna omkörningar men när man legat bakom en traktor som går i 30 km/h i några kilometer (som ju tar rätt lång tid att köra i den hastigheten) då blir i alla fall jag ganska aggressiv. Makens och mitt förslag är att OM de måste ut på E22:an och köra får de köra max en kilometer eller något. Det bästa vore om de INTE körde på E22:an dock.


Så maken, nöjd med det? Nej, visst nej. Du läser ju inte min blogg:-)


Det blir mycket maken idag men nu har vi varit iväg på semester igen och ni vet hur känslig han är angående mitt bloggande då. Därför har jag dels knappt haft tillgång till Internet för min mobil och jag kommunicerar inte så bra med varandra i Internet-frågor. Dels är det skitjobbigt att skriva i allmänna ordalag när man inte vill annat än berätta om att man till exempel varit i Varberg, Träslövsläge, underbara ställe, Ullared, I love, Växjö, kanon, Västervik, finns stad men sunkig camping. Att jag inte är förstoppad är INTE campingtoaletternas förtjänst...Örk.


Nu har jag i alla fall plöjt igenom hela posthögen och det var faktiskt lite annat än bara räkningar. Trevligt. Jag har oxå plöjt igenom alla dagstidningar som kommit under tiden vi varit iväg. Detta på jakt efter klassindelningen på Furlund inför hösten. Jag har hittat klassindelningar ifrån alla de andra kommunerna men inte det härifrån. Det har varit i Sydöstran men inte i BLT. Dåligt...

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards