petrasperspektiv

Alla inlägg den 7 juli 2010

Av petrasperspektiv - 7 juli 2010 20:13

När börjar lugnet på semestern? Jag bara far omkring. Just nu längtar jag efter en lugn dag när jag bara "är". Kanske kommer den imorgon.


Dagen började i sportaffären. Vi stod i kö för att betala i cirka 1,5 timme men det var värt det. Vilka kap vi gjorde. Det blev joggingskor till sonen och maken, tygskor till mig, golfbyxor till både maken och mig, golfjacka till maken, träningströja till sonen, Haglöfsfleece till mig. Jag älskar att handla när man får så mycket för pengarna.


Efter den svettiga kön drog vi hem. Åt och drack och for sedan vidare till Åhus. Grabbarna hade förlorat sista gruppspelsmatchen men vann kvarts- och semifinal i B-slutspelet. I finalen föll de dock, på straffar. Attans. De var jättedeppiga och halvaggressiva en stund men en stor feteglass på Ottos kan göra vems om helst glad igen. Så även våra gossar.


Nu har jag precis duschat och jag vågar påstå att det ALDRIG förut varit så skönt. Jag hade sand precis överallt.


Maken rustar för fotboll. Han är just nu på Ica och inhandlar nödvändig föda, såsom chips. Sonen har en kompis med sig hem. Gissa vad de gör?`Just det, spelar fotboll för det har de ju inte gjort knappt nånting de senaste dagarna.


Dottern är i Sandviken med kompisar. Vi har verkligen gått om varandra denna veckan. Skittradigt. Men, nu är i alla fall jag hemma och hon kommer nog snart.


Nu tror jag minsann jag ska ta min bok, min nya fleece, som är skitflott och ett glas vin och sätta mig på altanen. Är det semester så är det. Då MÅSTE man njuta, hela tiden. Det är lag på det.

Av petrasperspektiv - 7 juli 2010 00:10

Jag är en vän av ordning och oordning stör mig. En del skulle kalla det normalt andra skulle kalla det för någon form av diagnos. Ni får välja själva. I alla fall stör det mig något oerhört att jag inte hann lägga in ett blogginlägg innan midnatt. Nu kommer det ju att vara tomt på en dag...Sånt stör mig. Men, jag har verkligen inte hunnit att ens närma mig en dator idag. På grund av:


* Halvt hysterisk organisation och packning inför en heldag på stranden i Åhus. Beachfotboll för grabbarna.

* En av pojkarna saknade shorts så jag for iväg till sportaffären och köpte ett par. Raskt vidare till Ica för lite matinköp och DÅ märkte jag att Visakortet var väck. Det hade jag använt i sportaffären. Kastade mig i bilen och for tillbaka. Jodå, där var det. Hon i affären sa att hon hade försökt få tag på mig men inte lyckats. När jag kom hem kollade jag mobilen. Inget där. Kollade tjänstemobilen och på den hade hon ringt. Nu undrar jag; hur i hela fridens namn fick hon tag på det numret??!! Jag får fråga henne nästa gång.

* Sedan hämtade vi lite barn och lämnade lite hund innan vi for mot Åhus. Det var ömsom varmt och ömsom kallt. Det enda som var konstant var blåsten. Vilket blåshål Åhus är. Och vad oerhört mycket sand det finns på stranden och numer i mina öron, i mitt hår och i min mun. Blörk!

* Matchresultaten: oavgjort, förlust, vinst. Bra resultat. Nästa match spelas imorgon bitti men den missar jag och maken för då räknar vi med att göra fynd på sportrean i stan.

* Efter sista matchen skjutsade vi pojkarna till stugan de ska sova i inatt. Vi blev bjudna på god mat av P och L. Pojkarna lekte dunkgömme ändå tills vi tvingade in dem ca 23.20 Vi får de hur pigga de är imorgon bitti.

* Nu sussar maken sött bredvid mig. Jag tror jag måste somna snabbt, innan snarkningarna drar igång. Så, god natt!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards