petrasperspektiv

Alla inlägg den 31 juli 2010

Av petrasperspektiv - 31 juli 2010 18:36

Japp, jag har fattat hur mycket man ska uppskatta riktigt fint väder som vi hade innan. Jag gör det. Uppskattar alltså så nu kan vädergudarna rätta till allt igen. Okej?!


Idag har väl vädret varit okej men jag vill ha det varmt, inte bara okej.


Gårkvällen var väldigt trevlig och vi åt fantastisk mat. Mums! Tack A! Och tack alla tre för en kul kväll. Särskilt musiken med de fantastiska texterna;-)


Idag var jag ju på loppis. Jag fyndade tre böcker (oj vad ovanligt) varav en var av Torey Haiden. Hoppas, hoppas att jag inte redan har läst den. Jag älskar hennes böcker. De är om, på olika sätt, "trasiga" barn och Torey skriver om hur hon arbetat med dessa barn. Som sagt, läs om du inte gjort det.


Nu har maken satt igång grillen. Ytterfilé, klyftpotatis, tzatziki och sallad. Sau gott! jag har lovat att kolla resulataten från hästarna. Tänk om vi är miljonärer! Det vore inte dumt.



Av petrasperspektiv - 31 juli 2010 10:25

Dottern antydde att jag inte skulle klara av partajandet för tredje dagen i rad. Men gott folk, det gjorde jag. Jag vill bara berätta att jag gick och la mig tjugo i tre imorse och gick upp och åt frukost klockan nio. Impade? Menar väl det:-)


Dottern hade smugit upp imorse och väckte oss med American Pancakes. Så himla gott! Fler såna mornar kan jag tänka mig:-)


Just nu packar sonen. Det är hockeyläger på gång. Mitt i sommaren:-)


Nu ska jag och dottern på loppis. Vi behöver två stolar med omklädningsbara sitsar till kontoret. Vad tror ni om det?



Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards