petrasperspektiv

Alla inlägg den 1 juli 2010

Av petrasperspektiv - 1 juli 2010 23:47

Oj oj oj, jag börjar redan vända på dygnet. Inte bra. Särskilt inte när jag och några till i familjen ska på fotbollscup imorgon bitti. Samling 8.45 och då ska vi ha med oss allt för en hel dag, inklusive mat. Vi måste upp tidigt.


Nu börjar allt ordna sig. Jag tror fikan är ordnad. Åtminstone verkar det så just nu. Men å andra sidan trodde jag att hela studiedagen var ordnad ända tills igår förmiddag så vem vet vad som kan hända när jag börjar tänka.


Maken och jag spelade golf idag. Det gick riktigt bra! Resultatmässigt låg jag på mitt hcp, nästan, men framför allt var vi inte arga på varandra en enda gång. Det är riktigt bra! Jag tror inte ens jag svor idag. Det måste vara personbästa.


Min familj är liiite knäpp. Nyss hojtade sonen, som har sitt rum bredvid tv-rummet att dottern ville mig något. Hon hade skickat ett SMS till honom att han skulle säga till mig. Hennes rum ligger vägg i vägg med sonens, alltså cirka tio centimeter längre bort. Pucko:-)

Maken drar timmerstockar som i decibel är fullt jämförbart med granndjuret. No way jag tänker väcka honom så att missljudet ska störa min nattsömn. Nej då, en natt på soffan har ingen dött av:-)


Sov gott på er! Vi hörs imorgon!

Av petrasperspektiv - 1 juli 2010 10:26

Människor som känner mig vet att jag är en ganska tuff person. Jag klarar av att fatta besvärliga beslut och jag klarar av att säga sånt folk inte vill höra. Det är verkligen inget jag tycker är kul men jag klarar av det. MEN, ibland är jag en mes. Det är jag särskilt när jag ska behöva gnälla eller klaga på någon eller något som i en affär eller restaurang eller så. Jag äter hellre halvrisig mat än gnäller. Korkat, jag vet.


Nu är det så att jag hade behövt gnälla lite. Kanske inte gnälla men snällt fråga en granne om de hade kunnat tänka sig att ha sitt djur inne nattetid så att jag och min familj inte vaknar av djuret VARJE morgon. Det är faktiskt inte alls roligt att bli väckt varje morgon av något som låter som ..., det går inte ens att beskriva. Men som sagt, i såna här situationer är jag en fegis och en mes. Jag gnäller så här men vågar inte riktigt ta diskussionen. Hmmm, jag får försöka samla på mig mod och ta samtalet. Att be maken vore korkat. Han är om möjligt ännu mera mesig i såna här situationer. Suck.


Nu har samtliga barn i huset vaknat till liv. Eller ja, de är uppstigna. Halvdöda.


Nu ska jag handla. Åhhh, vad roligt! Not!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards