petrasperspektiv

Alla inlägg den 29 juli 2010

Av petrasperspektiv - 29 juli 2010 18:05

Idag har maken och jag spelat golf med J och K. När vi spelar är det ALLTID dåligt väder. Alltid. Maken och jag hade noggrant studerat vädret på både SMHI och DMI och tyckte vi hade koll. Det skulle inte regna. Alltså bestämde vi oss för att gå ut. Vi visste att rundan skulle ta fem timmar och att spela golf i fem timmar i regn och dessutom betala en del för det är överskattat.


Guess what! Det regnade! Hela tiden! Jag ska starta en kanpanj: "Utrota alla meteorologer" (jeezez vilken stavning). Maken hade ett förslag om indragen lön för nämnda yrkeskår vid fel prognos. Stackare deras familjer då. Det blir fattigt!


Gårkvällen var mycket trevlig. Vi åt supergod mat och jag var fortfarande mätt när jag kom hem. Tack för det! Givande diskussioner och lite skvaller hann vi också med så nu är vi lite uppdaterade igen:-)


Tillbaka till golfen. Jag kom sist. Skitdålig! Fast jag gjorde par på två hål och det är ju bra. Men, vad gör man om spelet inte funkar? Just det, köper nya klubbor! Kommer snart!


Nu ska det grillas och umgås med J och K. Mucho trevligt. Haj på er!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards