petrasperspektiv

Alla inlägg den 11 juli 2010

Av petrasperspektiv - 11 juli 2010 22:09

Maken och jag for till golfbanan. Där var nästan inget folk alls. Förmodligen var det VM-finalen som drog. Dock inte oss. Vi golfade istället. Tyvärr gick det inte så bra men så är det med den sporten. Värst idag var flugorna. I den här värmen luktar man ju inte direkt rosor och det gillar de små kräken. Jag hatar flugor. Fyller de någon funktion egentligen?


Maken är just i detta nu ute och tvättar bilen. Galen. Jag funderar på att tvätta mig. Eller väntar jag tills imorgon bitti. Varför göra det idag som du kan skjuta på till morgondagen. Det är mitt motto.


Vad tyst det blev när Killebom slutade. Alldeles knäpptyst. Ja när inte pippin får dårfrispel och vrålar då förstås. Men för övrigt är det tyst. Riktigt tyst. Ganska skönt men lite sorgligt oxå.


Ha det gott!


Av petrasperspektiv - 11 juli 2010 12:54

Nej, för ibland måste man göra lite nytta oxå. Idag är en sån dag. Och herrejisses vilken dag att göra nytta på. Jag upptäcker nya områden på kroppen som kan producera mängder av vätska (svett, fast det låter ju rätt äckligt). Jag har till exempel aldrig innan svettats på baksidan av låren strax under rumpan. Det gör jag nu.


Som jag sagt innan, värmen är underbar men ska avnjutas på stranden eller på sjön. Inte mitt i stan.


Jag var nyss inne på SMHI och kollade prognosen. Det ser minsann ut som det håller i sig. Härligt. Bara jag får bada så...


Nu ska jag ta en liten kaffepaus och sedan är det bara att börja jobba igen. Pust.


Tjingeling!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards