petrasperspektiv

Direktlänk till inlägg 24 september 2010

Tur det i alla fall blev oavgjort!

Av petrasperspektiv - 24 september 2010 21:12

Så att jag inte kört i onödan till Knislinge, denna bortglömda lilla plats med folk med skum dialekt. Ja, jag vet att man inte ska kasta sten i glashus men de betonar verkligen en del vokaler på ett mycket udda sätt där.


Sonen, han med mina gener ni vet, gjorde två mål. Han bara fintade av målisen och la in bollen hur snyggt som helst. Som sagt, mina gener;-)


Imorgon är det dopdags. Miniminikusinen ska döpas. Ni vet han som namnges efter åskguden. Dottern som gärna vill ha smeknamn på allt och alla vill (och kommer förmodligen) att kalla honom Torre. Det kan hända att han inte kommer att tycka om henne;-)


Nu ska vi kolla på film. En riktigt girly film eftersom maken jobbar och sonen inte har någon rösträtt. Det gör ju i och för sig inget för han har ju ändå gått in i en tonårsdimma som gör att han just nu antingen spelar CS på datorn eller skriver fjompiga saker på Msn. I vilket fall umgås han inte med oss. Det gör han bara om jag lockar med godis eller nåt.


Ha en skön fredagskväll! Hasta manana!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av petrasperspektiv - 16 januari 2022 13:25

...hur det känns att vara förkyld för under pandemin har en ju koll på alla möjliga symptom och några sådana har jag alltså inte haft sen 2019. Men nu är jag påmind om hur det är när näsan rinner konstant och nysningarna duggar tätt. Som tur är så är...

Av petrasperspektiv - 19 november 2021 20:31

Nu är jag alldeles nyss hemkommen efter två dagar i Malmö och certifieringsutbildning i coaching. Jag är helt slut men samtidigt också fylld med energi, beslutsamhet, boost av all underbar feedback och glädje över allt vi i gruppen delar med varandra...

Av petrasperspektiv - 12 oktober 2021 20:27

Så kom äntligen dagen när jag kunde träffa mina goa kollegor i ledningsgruppen. Tänk att vi fick vistas i samma lokal och prata med varandra utan en skärm emellan. Vilken helt underbar känsla och upplevelse! Som vanligt när vi träffades så blev det e...

Av petrasperspektiv - 2 oktober 2021 16:50

Nu när jag studerar har jag märkt att det inte är helt lätt att skilja på "arbete" och ledighet eller på vardag och helg. Det är verkligen på både gott och ont men mest på gott tror jag. Det goda i det är att få välja när jag vill göra saker och hur ...

Av petrasperspektiv - 24 september 2021 22:04

Mmm, uppgifterna i båda kurserna är inlämnade för bedömning och nu är det bara att vänta och se om jag har fattat uppgifterna rätt eller fel, om jag har varit tillräckligt analytisk och om det håller den nivå som krävs rent allmänt. Jag gjorde missta...

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards