petrasperspektiv

Alla inlägg den 5 september 2010

Av petrasperspektiv - 5 september 2010 12:33

Jag har ju glömt att rapportera från fredagens kräftskiva! Oj, oj, oj vad det hände grejer...eller nej, det gjorde det inte. Inga sensationella-får-inte-lämna-denna-lokalen-grejer i alla fall.


Men kul var det! Alla var i toppform och pigga och glada. Pojkarna framförde en vacker sång för oss damer. Vi framförde då en sång för dem och överglänste deras insats med bravur. Ja, i alla fall om jag får säga det...och det får jag ju för det här är ju MIN blogg.:-)


Nu har jag städat nedervåningen och precis som vanligt var det sjukt tråkigt. Men nu är det gjort. Hunden tänker jag inte släppa in på ett tag för jag vill gärna njuta av renheten. Får han komma in kommer han direkt att sätta sig på köksmattan och klia sig så att partiklar och hår yr runt honom. Och då kan det hända att jag behöver en tvångströja och det vore ju dumt en så fin söndag som denna. Därför får han stanna ute.


Dottern har en vägra-gå-ut-dag. Hon struntar fullkomligt i hur mycket solen skiner. Hon tänker inte gå ut och så är det med det. Jag tänker inte ens försöka övertala henne. Det kommer nämligen hennes pappa att göra så bra när han har vaknat upp efter nattarbetet. Han är vår egen lilla friskluftspolis:-)


Sonen är och roar sig på Liseberg. Han blev medbjuden av lill-kusinen som äntligen uppnått 110 cm och får åka så gott som alla karuseller. Jag misstänker att det var ett smart föräldradrag av brodern med fru att bjuda med sonen. Då behöver ju inte de själva åka hela tiden. Smart!


Idag blir det Canneloni (eller hur det nu stavas). Mums!




Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards