petrasperspektiv

Alla inlägg den 16 september 2010

Av petrasperspektiv - 16 september 2010 19:41

Just nu är jag inne i en intensiv lönesamtalsperiod. Det är lite stressigt för andra saker man måste göra försvinner ju inte under tiden men det är också väldigt roligt. Jag har ju sällan tid att samtala med folk en och en. I alla fall inte i en halvtimme...


Idag blev det veckohandling på Maxi. Det är faktiskt rätt kul att byta affär ibland. ja förutom att det tar mycket längre tid och blir dyrare. Särskilt dyrt blir det utan handlingslista, när vi bara kör på känsla. Då blir det riktigt dyrt.


Imorgon kommer favobrorsonen. Det ska bli kul att få rå om honom igen.


Dottern har talat om att idag är det riktig valdebatt, mellan de båda blocken och det får vi verkligen inte missa. Okej, säger jag lydigt. Klart vi ska kolla debatten.


Idag när vi körde hem hörde jag på radion om allt moderaterna sagt nej till under historiens gång. Det var inte lite. Det var bla allmän rösträtt, kvinnlig rösträtt, allmän sjukförsäkring och allt från en till fem veckors semester. Radioprataren filosoferade vidare kring vad de sagt ja till. Svaret var bla sänkt sjukersättning. Bra jobbat. Eller inte...


Nåja, inslaget var väl något vinklat men det var rätt kul att lyssna på. Särskilt för mig som inte är moderat:-)

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards