petrasperspektiv

Alla inlägg under mars 2010

Av petrasperspektiv - 1 mars 2010 20:42

Jaha, då var man i full gång igen. Måndag. Dagen har innehållit en massa fixande och trixande. Det har varit samtal med alla möjliga om mitt nya jobb och hur vi ska lösa allt på bästa sätt hädanefter. Alla har ju inte gjort vågen precis men jag väljer att se det positivt, att de vill ha kvar mig. Om det inte är så tänker jag i alla fall låtsas att det så.


Jag har också pratat med en av de nya rektorskollegorna och bestämt möte imorgon. Kul! Och spännande.


Jag har dessutom hunnit med att dumpa elevernas Nationella Prov hos en kollega som är så himla hygglig att hon läser igenom och kollar mina bedömningar så att de inte är helt galna. Hon känner ju mig och sa att hon misstänkte att jag kanske varit för nitisk. Hon är snällare än jag. Alltid! Hon tömmer till exempel diskmaskinen på jobbet även om det inte är hennes köksdag. Det gör jag bara om det är hennes dag, för att hon är så snäll. Aldrig om det är någon annans. Sån är jag. Köks-och hushållsarbete får jag nog av hemma...


Dagen avslutades med ett styrelsemöte i facket. Det var ett mycket givande möte med bra diskussioner som inte alltid slutade i enighet men det är inte alltid det viktiga.


Nu ska jag umgås lite med dottern.

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards