petrasperspektiv

Alla inlägg den 9 mars 2010

Av petrasperspektiv - 9 mars 2010 17:34

Jag är en riktig hypokondriker när det kommer till maginfluensa. Då lämnar all vett och sans mig. Jag ser smitthärdar överallt och framförallt mår jag illa. Jätteilla!

Igår skrev var och varannan på facebook om hur dåliga de var eller hade varit i maginfluensa. Det är tillräckligt för att jag ska må illa. När dessutom en elev talar om för mig att hans syskon ligger hemma i magis då är det nästan kört. Jag får verkligen bita ihop för att kunna fortsätta jobba.

Att jag dessutom haft en överj-ig huvudvärk hela dagen har inte gjort det hela bättre på något sätt. Nix, snarare bara förstärkt hypo-känslan.

Efter fikan på jobbet kändes det dock lite bättre så någon magis är det nog inte. Ännu...

Av petrasperspektiv - 9 mars 2010 09:29

Det har gått upp för några av mina nior att jag har en blogg. Genast skärpte de till sig.

-Skriver du om vad du gör om dagarna där? undrade de.

-Nej, jag skriver om lata elever som inte skriver sin utredande artikel, svarar jag med ett elakt grin.

Då blev det fart vill jag lova. Nej, det blev det inte men det hade kunnat bli så.



Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards