petrasperspektiv

Alla inlägg den 5 mars 2010

Av petrasperspektiv - 5 mars 2010 19:04

Just nu sitter det tre hysteriskt fnittriga tjejer i köket. De ska skriva en sångtext till en operalåt men de skrattar mest. En av dem har ett sjukt smittande skratt så när hon lägger av en skrattsalva sitter jag i rummet bredvid och skrattar jag med. Jättekul!


Maken och jag har diskuterat husköp. Det verkar inte bli något av med det...

Då återstår bara att vinna på Lotto och leja bort allt arbete. Det funkar det också.


Nu ska jag tömma torktumlaren. Tvätten som ligger i har legat där sedan förra veckan. Jag har glömt, förträngt, den. Säkert måste jag tvätta om skiten.


Eller struntar jag i det. Har den legat där så länge kan den ligga där tills imorgon. Jag byter lakan i sängen istället. Det är så härligt att lägga sig i en renbäddad säng.


Nu skrattar de igen. Jag med:-)



Av petrasperspektiv - 5 mars 2010 15:45

...ett nytt hus! Japp, det vill jag. Antingen det eller obegränsat med pengar så att jag och familjen kan tala om för en inredningsakitekt hur vi vill ha det, arkitekten ritar det och instruerar sedan alla möjliga hantverkare om hur de ska göra. När allt detta är klart ringer valfri människa till mig och familjen som ligger vid en pool i ett varmt land och sippar på en Vodka Lemon, ja inte barnen då, och säger att vi när som helst kan komma hem för allt är klart. För att gardera sig mot ett psykbryt ser man till att någon annan, tex arkitekten, noga kollar igenom huset så att allt är riktigt gjort så att vi inte ska behöva ta tag i några som helst obehagligheter.

Så vill jag ha det. Nu! Vad tror ni om det?


Idag var det en som gratulerade mig till mitt nya jobb. Jag tackade och log och var sedan beredd på att lämna det samtalsämnet men det var inte den andre. Nej då, hans nästa fråga handlade, i något förtäckta ordalag, om hur mycket jag skulle tjäna. Vilket jag givetvis inte talade om bara för att det störde honom. Elakt? Mmmm, kan vara sån ibland. Grejen är att om man som han tror att jag tar ett rektorsjobb för att tjäna pengar då är man snett ute. SÅ mycket tjänar man faktiskt inte...Om man gör det för pengarnas skull gör man det av helt fel anledning. Här snackar vi om en chans att driva skolutveckling! En chans att skapa en bättre skola för elever och lärare. En chans att förändra! Att då snacka om pengar är futtigt.


Tillbaka till huset. Jag vill verkligen ha ett nytt eller ett totalrenoverat hus! Är det stor utdelning på Lotto i helgen?

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards