petrasperspektiv

Alla inlägg den 28 augusti 2011

Av petrasperspektiv - 28 augusti 2011 20:37

Såg nyss Sporten på tv. En ny regel är införd. Den innebär att man blir diskad direkt om man tjuvstartar. Första gången. Ajamenhallå. Det var ju jättesynd om Bolt. Jag tyckte det var bättre innan när man i alla fall fick en chans till.


Något annat som är knäppt är att man får en grym träningsvärk av att måla is. Särskilt i rumpan. Halleminadar vad ont jag har. Måtte detta försvinna innan tisdag.


Var tog den här helgen vägen? Hela dagen i ishallen igår och halva dagen på fotboll idag. Där tog den vägen.


Idag tog min tur med MAIF slut. Det hjälpte inte att jag tittade och hejade högljutt. De förlorade ändå. Attans.


En annan sak jag såg på nyheterna var att risken för bröstcancer höjs om man dricker vin. Och då var det inga överdrivna mängder eller så. Nix, det räckte med en dl om dagen. Nu kommer jag väl inte precis upp i den mängden ändå men det är ju f-n att allt gott på något sätt ska vara skadligt. Varför kan man inte plötsligt komma på att blodpudding eller potatisbullar är livsfarligt att äta. Nemas problemas kan jag ju säga lite käckt då för det finns ju inte på kartan att jag äter det. Men nej då. Det lär ju inte hända.



Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards