petrasperspektiv

Alla inlägg den 5 augusti 2011

Av petrasperspektiv - 5 augusti 2011 17:42

Nu är det helg och jag är ledig igen. Det kan jag leva med. Något jag har svårare att leva med är att huset behöver städas och jag är negativt inställd till detta faktum. Jag HATAR att behöva städa själv. Därför tror jag att jag struntar i det tills att sonen och maken är hemma så att vi kan göra det tillsammans. Dottern har redan gjort sin del om ni nu skulle tro att jag curlar henne;-)


Idag har jag fikat med I och det var riktigt kul! Alltid roligt att träffas och vi har ju så mycket att prata om. Dessutom skrapade vi Triss-lotter och vann 75 (!) kronor. Jaja, det blir ju tre nya lotter och chansen att bli miljonärer lever vidare.


Efter fikandet gick jag en runda på stan men hittade ingenting som var lockande att handla. Undrar om det någonsin hänt tidigare?


Men, pengarna rullar ju ändå för veckohandlingen gick lös på ett antal kronor och har jag otur räcker det inte ens en vecka. Inspirerad av en artikel i tidningen idag köpte jag ekologisk mjölk. Tänk att en så liten grej kan få en att må så bra. Testa!


Nu har jag lagat en invecklad kycklingrätt. Eller, invecklad var kanske att ta i men det var en hel del grejer som skulle blandas och hackas och mosas och allt sånt man gör;-). Det luktar gott dock så jag hoppas inte arbetsinsatsen varit onödig. Hmm, jag kanske ska gå ut i köket nu så jag inte bränner det. Haj svajs!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards