petrasperspektiv

Alla inlägg den 3 augusti 2011

Av petrasperspektiv - 3 augusti 2011 21:38

Nu när det är lågsäsong på jobbet hinner jag göra saker jag aldrig hinner annars, som tex att besegra och lära mig, åtminstone grunderna i Excel. Idag har jag lagt in hela rastvaktsschemat och skapat ett veckoschema i ovan nämnda program. Det är säkert peanuts för många men för mig är det stort. Jag brukar nämligen 1. be kollegan M om hjälp, vilket innebär att han gör det åt mig. Praktiskt på många sätt men jag lär mig väldigt lite. 2. göra det för hand. Ni vet the old fashion way, med papper och penna, så 1900-tal men jag gillar det. Men nu börjar alltså en ny tid, tiden när jag använder Excel. Plötsligt känns det som att jag vill börja göra allt i Excel men då är det ju dags att lugna ner sig lite:-)


Sol har jag fått idag och det behövde min kropp, men framförallt min själ. Mycket, mycket, mycket skönt var det.


Golf har också spelats idag. Det gick så där. Med lite fusk gick det ganska bra:-)


Sonen är ute och cyklar med en kompis. Jag saknar tiden när man kunde förbjuda dem att gå ut efter Bolibompa. Det är jobbigt att behöva vara så orolig hela tiden. Idag hörde jag om en cykelolycka i Bma. Jag visste att sonen var där och tränade och hade cyklat dit så jag kastade mig på telefonen och ringde maken för att kolla om han hade koll. Det hade han inte. Men han skaffade sig. Efter ett bra tag fick han kontakt med sonen, som hade varit och badat efter träningen. Why meddela det? Grrr...


samtidigt som jag skrivit detta har jag ätit ostbågar. Hade någon annan i den här familjen gjort det hade jag förmodligen skjutit dem så det är nog en god idé att torka av tangenterna nu. Ha det gott alla! Njut av sommaren. Det tänker i alla fall jag göra:-)

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards