petrasperspektiv

Alla inlägg den 27 augusti 2011

Av petrasperspektiv - 27 augusti 2011 20:28

Och mina ben är iskalla. Mina händer fulla av färg och kalla. Mina knän gör ont och som sagt min rygg värker och känns verkligen inget vidare.


Vad jag har gjort? Målat is i ishallen.


Vi var en ytterst liten (pinsamt liten) skara som målade, målade och målade.


Alla ni som aldrig tidigare ens ägnat reklamen på isen en tanke, gör det. Den är handmålad. Rent konstverk faktiskt. Med tanke på arbetsinsatsen som ligger bakom borde isreklam vara svindyr. Men det är den inte.


Det som är jobbigast att tänka på är att om alla hade hjälp till hade det räckt med 1-2 timmar per person. Nu är det istället så att en del har lagt 15-20 i ishallen. 


Som vanligt slutade det med att hela vår familj hjälper till och vi kallar dessutom in farfar som kommer och hjälper till. Annars hade vi varit där än.


Nu ska jag sätta mig i soffan och hålla kväll. Inatt kommer jag att drömma om färg och is. Och att jag har förvandlats till en Avatar. Mina händer är redan blå.

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards