petrasperspektiv

Alla inlägg den 26 augusti 2011

Av petrasperspektiv - 26 augusti 2011 13:16

...och så finns det hantverkare. Det vill säga det finns trevliga och roliga hantverkare som städar efter sig och så finns det hantverkare som muttrar något ohörbart när jag sticker ner huvudet mot källaren och ropar ett hej och som förmodligen (nu är jag fördomsfull) inte kommer att städa efter sig. Gissa vilken sort jag föredrar?


Den gissningen är ju inte så svår att klara av så vi går vidare till nästa sak ni kan gissa på:

För en eller två veckor sedan superduperstädade jag källaren. Ett moment i städningen var att dammsuga och torka ur en skobyrå med plats för typ 50 par skor, och sedan har jag ju ganska små fötter så i mina lådor kan det ibland finnas tre par, plus att jag fick torka av varenda par skor för att något pucko inte täckt över skobyrån eller helt enkelt flyttat den innan man borrat i väggen, obs! tegelväggen. Så min fråga till er är: Vad tror ni händer om hantverkaren i källaren har borrat och skitat ner hela skobyrån inklusive alla skor?

1. Jag blir galen, får tvångströja och får knappra piler inlåst någonstans.

2. Jag börjar gråta och hotar med att flytta hemifrån om ingen annan i familjen tar röjningen den här gången.

3. Jag skriver ett blogginlägg där jag lägger ut firmans namn och så fnyser jag ilsket varje gång jag hör namnet. Allt för att jävlas tillbaka liksom.


Låt oss hoppas att detta inte händer för jag blir trött av att tänka på både alternativ 1, 2 och 3.

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards