petrasperspektiv

Alla inlägg den 30 april 2011

Av petrasperspektiv - 30 april 2011 18:37

...läste i tidningen idag att jag har saker att lära mig av fotbollstränare. I min roll som rektor då alltså. Eeeehhhh, nej. För det första är jag den första att säga att jag definitivt vill lära mig mycket mer om ledarskap och att jag är långt ifrån fullärd på det området men att jag skulle lära mig det av fotbollstränare har jag svårt att tänka mig. Att leda en obligatorisk och lagstyrd verksamhet är inte riktigt som att leda ett lag. Tycker inte jag i alla fall.


Ett annat perspektiv är, att om vi nu skulle ta idrottstränare som ledarutbildare var sjutton är andra ledare? Handbollsledare, pingisledare, hockeyledare, seglingsledare?! Var är de? Det vore trevligt om inte ALLT idrottsfokus i den här staden var riktat mot fotbollen. Märk, herrfotbollen.


Japp, som ni märker härsknade jag till rejält efter att ha läst tidningen imorse. Men, det börjar gå över. Det är bara just nu när jag skriver om det jag blir förbaskad igen. Hmpf...




Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards