petrasperspektiv

Alla inlägg den 21 april 2011

Av petrasperspektiv - 21 april 2011 17:01

Japp, våren är definitivt här. Till och med en släng av sommaren. I alla fall på vår altan där jag nyss gled ut i shorts och albinoben. Jag var tvungen att ha solglasögon på för att inte blända mig själv. Åh, vad jag gillar den här tiden. Den så fula vinternaturen håller på att bli vacker igen. Det är ljust mycket och länge och så börjar det bli varmt. Ja, utom på mornarna då. Fattar ni vad kallt det är klockan sex?! Efter vårvärmen i London har min hjärna ställt om sig så jag drar glatt iväg utan jacka bara för att ganska snart hålla på att frysa ihjäl. Men, men, det blir snart behagligt vid den tiden på dygnet med.


Idag har barnen på jobbet haft galej. Jag fick rollen som det elaka trollet som skulle ta bort påsken om de inte drack trolldrycken som fritidspedagogerna gjort av diverse skumma grejer. Att spela troll var kul, särskilt att spela ett elakt troll. Fast jag vet inte om jag var så bra för en kille sa: Ah, jag vet ju att du är snäll och en annan gjorde ett armband till mig. :-)


Nu är jag ledig i fyra dagar. Sau gott. Jag ska verkligen njuta. Jag lovar. Gör det ni med.

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards