petrasperspektiv

Alla inlägg den 10 april 2011

Av petrasperspektiv - 10 april 2011 22:45

Tre jobbedagar kvar innan dottern och jag far iväg. Det ska bli så kul! Lite nojig är jag men det är jag ju alltid när jag ska resa någonstans. Det spelar liksom ingen roll om det är utomlands eller inom landet. Iväg är iväg. När jag väl har koll på var hotellet ligger, att bokningen fungerat och exakt varifrån bussen tillbaka till flygplatsen på måndag går så kan jag nog slappna av och njuta lite.


Men, först tre intensiva dagar, varav en är en födelsedag, som inte ska firas mer än att min familj ska ta hand om mig extremt väl och bjuda ut mig på resaturang. Jag menar, mer ojämnt än 41 finns knappt. Alltså ingen firning, nytt ord igen, jag är bra på att skapa nya ord:-)


Nu somnar maken på soffan. Om jag smyger tyst och lägger mig ligger han kvar på soffan och det blir mindre trångt i sängen. Fast det är rätt elakt va? Hehe...

Av petrasperspektiv - 10 april 2011 16:37

...är jag inte. Pigg som en mört:-).


Klassfesten igår var toppen! Den hade förmodligen varit ännu bättre om vi hade stannat kvar hemma hos A och pratat och festat vidare där istället. Jag vet inte om det är åldern eller det faktum att jag arbetat som förskollärare som gör att jag tycker det är döjobbigt med högt ljud som gör att man inte kan prata med varandra utan att vråla och att man bara hör ungefär varannat ord de andra säger såvida man inte har deras mun 3 cm från örat. Hmmm, ja ja. Åldersvarning på det kanske;-)


I alla fall var det riktigt roligt att träffa de andra och det är märkligt men det känns verkligen som att vi direkt kommer igång och det känns då rakt inte som om det var tio år sedan vi träffades senast. Alla som var där verkade må bra och har bra liv och känns ju riktigt bra! Jag tror minsann vi får fixa en ny träff om inte alls länge.


Övningskörningen gick bra förutom att dottern gjorde en grej som förmodligen hade kostat mig mitt körkort men nu pratar vi inte mer om det;-). Jag blev liiiite stressad när det hände men nu är jag cool igen:-).


Golfträningen med sonen gick också bra men det är ju fasen att ungen ska slå så långt. Det är orättvist...


Nu ska jag röja lite innan maken kommer hem från tränarutbildningen och vi ska gå en runda. Kul att träffas så där en kvart på söndagskvällen;-)

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards