petrasperspektiv

Alla inlägg den 27 januari 2011

Av petrasperspektiv - 27 januari 2011 19:45

Lika bra att ni får veta direkt: -0,3. Inte mycket men i alla fall inte uppåt.


Idag har det ju varit utbildning hela dagen. Idag föreläste en kvinna som inte alls passar in i föreläsarmallen. Jag gillade henne väldigt mycket för hon var en sån som pratar så att saker fastnar. Nu fastnade inte allt dock för det vore omöjligt att lära sig allt om diarieföring och sekretess på en dag men mycket fastnade. När jag sa att hon inte var som andra menar jag att andra inte brukar svära som borstbindare, dra sexuella skämt eller gå på folk riktigt tufft, på skämt, men det gjorde denna kvinna. Så kul! Jag kunde se hur en och annan drog efter andan när hon levererade sina skämt men det struntade hon glatt i. Fler såna föreläsare åt folket:-)


Till lunch bjöds vi på blomkålssoppa som smakade mumma. Jag fick plikta för den hela eftermiddagen i form av magkramper men det var det nästan värt.


Efter jobbet smet jag ner på rean. Jag hittade en underbar kofta till mig själv och en danströja till dottern. Sedan gick jag in på barnavdelningen och skulle kolla nånting till sonen. DÅ! Då slog det mig. Shit! Han är huvudet längre än jag. Jag kan nog kolla på herravdelningen. Men hjälp! Var tog min lilla plutt vägen? I alla fall så hittade jag en underbar vit tröja till honom. Jag vet, man borde lobotomeras om man köper en vit tröja till en tretton- snart fjortonåring, men den var ju såååå snygg. Jag tror han blir glad.

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards