petrasperspektiv

Alla inlägg den 8 januari 2011

Av petrasperspektiv - 8 januari 2011 14:42

Maken vill väldigt gärna flytta till Sölve. Dottern vill ogärna flytta till Sölve. Maken försöker locka henne med en egen dansstudio i källaren. Han tänker ta till alla knep som behövs. Det märks;-) Undrar vad han mutar mig med om jag oxå låtsas sätta mig på tvären?

Av petrasperspektiv - 8 januari 2011 12:10

Så här är det.

Jag är ingen hushållerska. Jag är heller ingen städerska. Jag är absolut inte någon kock. Så, varför ska jag vara det när jag är ledig? Det är lite småmysigt att gå och plocka de första dagarna på ledigheten men sen tar det slut. Sen blir det bara tradigt och irriterande. Om alla kunde plockat undan efter sig hade allt blivit så mycket enklare. Jag vet att jag också lämnar saker framme ibland och att jag ibland väljer att inte ta tag i saker direkt MEN grejen är att det finns ingen annan som gör det åt mig heller. Aldrig har det hänt att någon plockat undan mina kläder från soffan och lagt dem där de ska vara.

Som sagt, vilken tur att jag ska börja jobba på måndag. Då kommer jag hem helt slut på kvällarna och hinner inte se varken det ena eller det andra.


Det var dagens spya. Att blogga har verkligen en terapeutisk verkan;-)

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards