petrasperspektiv

Alla inlägg den 3 januari 2011

Av petrasperspektiv - 3 januari 2011 18:01

Daegn har varit lugn och behaglig. Det mest ansträngande jag gjort var att gå ner till Ica och handla. Övrig tid har jag läst, druckit kaffe och planerat att plocka bort julsakerna. Eftersom det var så trivsamt att läsa och dricka kaffe lät jag bortplockarplanerna stanna vid just planer. Vad är det för fel på att plocka bort dem på torsdag? Inga enligt mig. Då har jag ju ändå en hel vecka tillgodo tills de verkligen måste vara borta, enligt reglerna ni vet.


För att ni inte ska tro att jag är helt förslappad kan jag berätta att jag dammsugit, svabbat, lagat två olika rätter och tvättat också. Bara så ni vet;-)


Sonen har en kompis här. Hans namne. De båda är verkligen störtsköna ihop. De har samma sköna, torra humor och så är de lika lugna. Så klart är de som trettonåringar är men det är absolut inget härj och röj med dem i huset. Jag har knappt lagt märke till dem mer än när de har varit nere och ätit och då har jag mest skrattat åt deras helt sjuka skämt. Underbart!



Av petrasperspektiv - 3 januari 2011 09:43

Vaknade 8.45 idag. Underbart att få sova tills man vaknar av sig själv. Så skulle jag kunna ha det alltid förutom att jag hade fått jobba till åtta på kvällarna för att hinna göra mitt jobb då.


När jag låg kvar och spekulerade en stund i sängen slog det mig plötsligt. Imorgon bitti ska sonen "rycka in" 7.30 på Telenor Arena i Karlskrona. Hmmm, det innebär att vi måste köra senast 6.15 Vi måste alltså stiga upp vid fem. Fy f-n...



Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards