petrasperspektiv

Alla inlägg den 2 januari 2011

Av petrasperspektiv - 2 januari 2011 13:17

Nu har jag varit ledig i tre dagar och känner mig riktigt utvilad. Solen skiner genom våra überskitiga fönster och jag vill ut och gå! Men det går väl inte när det är så jäkla halt. Imorgon är det jag som förvandlas till kärring och sätter broddar på skorna. Förlåt alla ni som redan har såna men, handen på hjärtat, visst har vi förknippat broddar med pensionärer innan? Eller är det bara jag som är så fördomsfull?


Gårdagen tillbringades till största delen i soffan, antingen läsandes eller tittandes på tv. Idag känner jag att jag måste GÖRA någonting. Eftersom solen ligger på och avslöjar en hel del är det nog städning jag behöver ägna mig åt en stund. Tradigt men nödvändigt.


Om någon vill veta det så uppförde jag mig exemplariskt igår när det gäller mål 1. Och det är fasen i mig inte lätt i ett hus där maken öppnar en Paradiskartong mitt framför ögonen på en. Choklad är verkligen min svaga punkt. Men jag klarade det. Stolt!


Nu ska jag laga kasslergryta. Jag är så huslig att jag blir rädd för mig själv;-)


Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards