petrasperspektiv

Alla inlägg den 18 januari 2011

Av petrasperspektiv - 18 januari 2011 18:44

Jag och maken är riktiga tidsoptimister, särskilt jag och särskilt när det gäller renovering. Jag menar hur lång tid ska det behöva ta att totalrenovera ett hem? I min värld 3-4 veckor. I snickarnas och rörläggarnas värld 10-12 veckor. Ni fattar att jag inte har någon som helst koll...

Nåja, eftersom jag är mera positivt lagd än maken i de flesta frågor väljer jag att tro att hantverkarna förmodligen kommer att göra det snabbare i verkligheten (eller hur...) och att det finns en smart lösning på golvvärmeproblemet så vi kan börja med nedervåningen även om rörkillen inte tycker det är en så smart idé.

Antingen allt detta eller att det trillar ner ett nybyggt hus mitt framför näsan på oss. Det vore oxå helt okej. Eller varför inte ett oväntat arv. Jag hörde om en på jobbet som ärvt jättemycket pengar från en hon inte kände. Hmmm, nej jag är inte alls avundsjuk...

Nu är terminen i full gång och mitt läxtjat på sonen blomstrar. Jag HATAR att tjata om läxor. Om jag fick bestämma skulle läxor plockas bort. Mina elever har så gott som aldrig läxor. Varför ska de om vi hinner det som ska hinnas på lektionstid undrar jag. Det är bättre jag lägger min planeringstid på att sätta ihop roliga och varierade lektioner än att konstruera läxor för läxornas skull.

Detta är ett oerhört laddat ämne och många tycker jag är helknäpp som resonerar som jag gör men jag kan säga att ju längre jag jobbar i skolans värld desto säkrare blir jag i min uppfattning. Så är det.

Nu är det strax Biggest Looser. Måste kolla på de duktiga människorna. Kanske blir jag så inspirerad att jag tar mig ett pass på crosstrainern sedan. Vi får väl se;-)

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards