petrasperspektiv

Alla inlägg den 29 maj 2010

Av petrasperspektiv - 29 maj 2010 09:50

Känner att jag är lite sur idag. Vad tradigt att jag skulle vara det just en lördag. Eller är det kanske bra för då är det bara mina närmsta som får se den dåliga sidan hos mig. Förhoppningsvis går det snart över. Det vore skönt för det är så energikrävande att vara sur och irriterad.


Det är flera saker som har lett fram till denna sinnesstämning. För det första hade sonen min jättebraiga övernattningsväska med sig igår när han skulle fiska med några kompisar. De fick massor av fisk. Kan ni tänka er hur min väska luktar?! Den ska han rengöra mycket noga under dagen.


För det andra går jag och funderar över en sak jag inte kan släppa. Det är så här att jag är medlem i facket och jag sitter i lokalavdelnings styrelse. Mitt förbund organiserar både lärare och skolledare varpå det inte är något som helst problem för mig att stanna kvar i förbundet. MEN, det finns andra som tycker det är ett enormt problem att jag sitter i styrelsen när jag arbetar som rektor. Tror de att jag skiter i arbetsrätten när jag blivit rektor? Tror de att jag sprider allt som sägs vidare? Fattar de inte att jag är exakt samma person som innan med det undantaget att jag numera dessutom har fått viss insikt i hur det är att vara rektor och har fått större förståelse för den yrkesgruppen? Det är ju så att jag är med i facket som arbetstagare, inte som chef. Om jag får problem som arbetstagare är det facket jag ska vända mig till. Får jag problem som rektor får jag lösa det själv. Svårare än så är det inte. Jag vet faktiskt inte hur många av våra medlemmar som är skolledare men i dessa tider verkar det korkat att sjasa ut dem ur förbundet för då lär vi ju missa en hel del medlemmar. Och medlemmar genererar ju en del pengar...

Det var ju skönt att få det sagt. Jag hoppas att några som kritiserat förstår vad jag menar...


Det brukar räcka med att skriva för att jag ska bli på gott humör igen men det blev jag inte nu. Jag får väl dammsuga eller något annat man kan göra med lite aggressivitet.

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards