petrasperspektiv

Alla inlägg den 11 maj 2010

Av petrasperspektiv - 11 maj 2010 13:57

Ännu en fantastisk dag. Började med möte som var riktigt trevligt. Önskar bara att det funnits mer tid till diskussion för det var spännande saker som togs upp.


Sedan fortsatte jag med att ha lektioner med sexor och sjuor. De jobbar på som galningar och jag kan redan nu se vilka bra böcker om sig själva de producerar. Det ska bli riktigt roligt att läsa alla!


Lunch är ju rätt överskattat så jag åt en måltidsersättningsbar under tiden jag ringde olika människor. Eftersom lunchen skippades tyckte jag att jag kunde ta mig fem minuter att blogga istället. Det är såna val jag gör.


Rätt ofta möter jag folk som undrar hur jag hinner blogga. Rätt många får det dessutom att låta som att jag sitter och leker vid datorn och borde ha vettigare saker för mig. Jag kan berätta att skrivandet har en terapeutisk verkan på mig och att jag skriver istället för att kolla på tv för det är jag ganska ointresserad av. Jag bloggar eller läser mycket hellre än tittar på tv. Så nu var det utrett.


Jag och en kollega är på gång med en rektorsblogg så nu blir det ännu mera bloggande. Mina elever i åttan har också startat en blogg som jag administrerar så livet är fullt av bloggar. Känns riktigt bra!


Tisdag eftermiddag betyder fika som betyder bästa dagen i skolan. Mums!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards