petrasperspektiv

Alla inlägg den 12 maj 2010

Av petrasperspektiv - 12 maj 2010 20:12

Jeezez vad kallt det var på fotbollen. Tur jag körde hemom (finns det ordet?) och tog på mig jättetjocka vinterparkasen. Så skönt!


Pojkarna vann med 4-2, skönt när det nu var så otrevligt väder. Det blir ju lixom lättare att stå ut med vädret om spelet funkar.


Jag pratade med lite andra mammor också när jag var där. Det känns toppen att vi har så bra kontakt. För när egna barnet påstår att ingen annan längre använder cykelhjälm då är det väldigt lättkollat och vips så är den diskussionen avslutad. Det är många i sexan som går just nu för vi föräldrar är sjukt envisa med att de ska använda hjälm. Men det är helt okej för min del. Vill de hellre gå så är ju det deras bekymmer.


Händelserik dag på jobbet var det också. Jag hann med en snabbvisit i matsalen, en språngmarsch upp till personalrummet för att hämta kaffe och så enstaka snabba toabesök. Därutöver var jag sysselsatt med viktiga grejer och massor med samtal. Det är oerhört händelserikt på jobbet kan jag säga.


Nu ska jag ta och beställa lite ur taxfreekatalogen tror jag. Lite parfym och annat glamoröst får det bli.


Tjipp och hej!

Av petrasperspektiv - 12 maj 2010 16:31

Nu ska jag packa ihop datorn och bege mig hemåt alldeles strax. Kylskåpet gapar tomt, det är värsta höstvädret ute och jag ska på fotboll!!! Jag är lite nojig med att alltid närvara när mina barn gör något. Idag är det match för sonen och då måste jag ju titta. Trots att jag lär frysa ihjäl på kuppen. Men men det är bara att bita ihop. Tänk vad livet kommer att vara trist när ingen längre vill att man ska titta på när de spelar/sjunger eller dansar.


Mat får inhandlas imorgon. Det får bli köpemat idag. Det lär ju i alla fall inte sonen klaga på.


Haj svajs!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards