petrasperspektiv

Alla inlägg den 6 maj 2010

Av petrasperspektiv - 6 maj 2010 18:19

"Overheadsida" kallar AT min blogg. Tja, varför inte? Ett nytt, ganska passande ord. Kul att du gillar den! Har du läst de gamla som handlar om hockey? Jag kan berätta att jag är saklig och opartisk HELA tiden. Eller ja, nästan i alla fall...


Idag jobbade jag över. Nu är ju inte det helt ovanligt nuförtiden men jag tycker det är rätt okej. Särskilt när jag kommer hem till den färdiglagade middagen. Maken däremot tycker mitt nya jobb ställer till det lite. Att ställa sig och laga middag efter en lång jobbedag och en cykeltur på 8 km är inte så kul. Det var bättre innan när jag oftast var hemma först tycker han.


Nackdelen med att vara rektor är att man bland annat har ekonomiskt ansvar. Det medför att man måste vara tradig och säga nej till en del saker. Jag önskar att jag inte hade behövt det men nu är det som det är. En fördel med att vara rektor är att man träffar rätt många trevliga människor. Det har jag gjort idag också.


Nu ska strax maken och jag hämta ett släp. Släpet ska fyllas med all bråte som gör vår trädgård ful. När detta ska göras veti katten. Jobb och tjejmiddag imorgon, Drogfight på lördag...det får bli söndag.


Nähå, nu får jag fota till maken innan han faller i djupsömn på soffan. Jag vet ingen annan som somnar så sjukt snabbt!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards