petrasperspektiv

Alla inlägg den 27 maj 2010

Av petrasperspektiv - 27 maj 2010 06:19

Uppe med tuppen idag och redo för avfärd mot Köpenhamn. Med facit i hand kunde jag sovit en kvart extra.


Jag brukar tycka det är skönt att komma iväg på såna här "utflykter" men eftersom jag nyss är hemkommen från Kreta och det är lite halvkaosigt på jobbet känns det inte så denna gången. Men men, bara att gilla läget. Har man ett uppdrag så har man och det blir alldeles säkert både lärorikt och roligt när vi är där.


Det värsta är dock att jag inte kan arbetsleda i hemmet. Maken gör som sagt

mycket men att organisera är det oftast jag som gör. Dottern ska tidigt imorgon bitti fara till Stockholm med klassen och allt vad det innebär med packning och annat. Sonen ska idag iväg på en slags idrottsdag och allt vad det innebär med matsäck och packning. Och allt detta överlämnas då till maken och barnen själva givetvis. Det känns inte jobbigt att slippa göra matsäckarna men det känns jobbigt att inte kunna övervaka arbetet. Är det detta som kallas kontrollbehov?;-)


Nähå, dags att gå. Har lite tvångstankar om att vara i extremt god tid just när jag ska åka tåg.


Ha det gott!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards