petrasperspektiv

Alla inlägg den 13 maj 2010

Av petrasperspektiv - 13 maj 2010 18:44

Vad händer när jag har tvättat som en maniac hela dagen? Jo, maken plockar fram ett par byxor som genast måste tvättas fort! Why not skjuta honom?


Ni som känner mig vet ju att jag är oerhört mycket för jämlikhet och att jag aktivt arbetar för att få alla att förstå att hemmet är ett gemensamt ansvar, inget de andra "hjälper till" med. Så långt är allt okej MEN tvätten sköter jag. Mest för att maken är kass på det. Efter en grådassig vittvätt och en bebisgul annan vittvätt har jag tagit över den delen av hemmet. Han får faktiskt inte tvätta. Inte mer än sina äckliga träningskläder. Absolut inte någon annans kläder i alla fall. I och med detta förbud blir jag alltså den som nu måste tvätta en maskin till. El pucko.


Dottern är och genrepar inför vårens dansshow imorgon. Det vete katten när hon kommer hem igen. Sonen har flickvännen på besök och på vanligt tonårsmanér har de stängt in sig på rummet...



Av petrasperspektiv - 13 maj 2010 13:05

Jag jobbar hårt här hemma. Tvätta, städa, plocka och en massa annat, samtidigt! Jag har hört att männens stressnivå sjunker när de kommer hem medan kvinnors stiger. Det är en undersökning jag tror på. Det gäller så klart inte alla men generellt tror jag att det stämmer.


Satte mig vid facebook för att pausa och så öppnade jag mejl. Dumt gjort. Genast blev det jobb. Men nu har jag svarat och hoppas att jag förklarat på ett bra sätt så att jag inte skapat ännu fler frågor istället...


Nähä, back to work.

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards