petrasperspektiv

Alla inlägg den 7 maj 2010

Av petrasperspektiv - 7 maj 2010 18:05

Jag kan meddela att det inte var varmare i Kristianstad. Det var lika bedrövligt kallt där som här. Och i denna fantastiska temperatur provar alltså dottern bikini. Ja, det var något varmare inomhus men tittade man ut fick man liksom höstkänsla.


Jag föll också för dotterns optimsism och köpte mig en vit sommarklänning. Så söt. För att inte släppa gamla vanor med svarta kläder, jag handlar nästan bara svarta kläder, så köpte jag en sjal som gick i svart och rosa. Mucho snyggo. Jag fick dessutom ett anfall av generositet och köpte en klänning till dottern. Den var, om möjligt, ännu sötare än min och den ska hon ha när hon ska på Operan i kungliga huvudstaden.


Inte förrän dottern insåg att vi förmodligen skulle dö svältdöden snart var det dags att åka hem.


Nu sticker maken och hämtar pizza till övriga familjen men jag ska ju ut och äta. Mmmm. Jag vill gärna på Salvatores. Hoppas de andra oxå vill det.

Av petrasperspektiv - 7 maj 2010 07:28

Vilket väder säger jag bara. Nu skulle det ju faktiskt kunna vara shortsväder men i verkligheten är det vinterjacksväder. Suck! Läge att plocka fram vantarna igen. Uggsen var på igår morse när jag skjutsade maken till jobbet och jag vill inte påstå att jag svettades precis.


Kan berätta att jag slagit personligt rekord. Jag var på jobbet 7.10 Jag! Jag som alltid springer in med andan i halsen. Så nu är det läg för att vara lite imponerade. :-)


Ha det gott!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards