petrasperspektiv

Alla inlägg den 24 maj 2010

Av petrasperspektiv - 24 maj 2010 21:34

Idag när jag körde hem från jobbet hörde jag något sjukt roligt på radion. Det var några som diskuterade kring rapporten om att vi svenskar blivit allt mindre skeptiska till invandrare och att det kanske vore smart av SD att byta inriktning i sin politik. De drev sedan hejdlöst med SD genom att föreslå att SD kunde byta ut ordet muslim till cp-skadad istället. En av tjejerna berättade att hon redan hjälpt till genom att byta ut ordet i en intervju med JÅ. Därefter spelades intervjun upp. Jag har ju erkänt sjuk humor så jag skrattade så tårarna rann. Hysteriskt roligt.


OM nu någon skulle bli upprörd och tro att jag driver med cp-skadade människor så kan ni släppa den tanken direkt för det gör jag INTE! Däremot driver jag med SD. För människor som inte ser allas lika värde är människor jag inte tycker om.


Som ett litet sidotema på detta kan ni gå in på länken till vänster, dotterns blogg, och läsa om hennes funderingar kring in- och utlänningar. Lika smart som sin mamma;-D


Av petrasperspektiv - 24 maj 2010 20:20

Måndag. Förmiddagen var full av lektioner och eftermiddagen var ett enda långt möte. Ett trevligt och givande sådant. Ingen verkade vilja slå mig och det är ju alltid skönt:-)


Efter jobbet for jag till gymmet. Tränade lite för syns skull men pratade mest. Mycket trevligt.


Sa jag förresten att jag var ute och gick imorse? Klockan strax innan sex. Jag imponerar på mig själv.


Idag har jag inga djupa tankar och inget vettigt att skriva om.


Imorgon är det mitt första föräldramöte som rektor. Jag borde kanske vara nervös men det har jag inte vett till. Prata är ju ändå grenen jag har vinnarchans i så det ska nog inte bli några problem. Jag tänker i och för sig hålla en oerhört låg profil men hälsa välkommen och berätta nya organisationen faller ju på min lott så lite snack blir det ju.


Äh, nu tar jag en kopp kaffe och ser om hjärnan startar. I så fall återkommer jag. 

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards