petrasperspektiv

Alla inlägg den 25 maj 2010

Av petrasperspektiv - 25 maj 2010 22:16

Då var jag hemma igen. Dagen har varit lång och händelserik. Lektionerna var det lite si och så med för vi hade skol-DM i fotboll på skolan. Det vill man ju ogärna missa så vi tillbringade rätt mycket tid där. Laget sonen spelade i kom trea och det var de nöjda med. Något ingen var nöjd med var vädret. I normala fall är Svarta Led ett blåshål och idag slog det sig själv med hästlängder. Fy f-n vad kallt det var! Klänning och leggings som vissa smarthuvuden (jag) hade på sig värmde ju inte heller direkt.


Jag har fått tilt i huvudet efter Kreta. Min hjärna kopplar liksom inte tillbaka till opålitligt väder i Sverige uten litar på att det är varmt ute när solen skiner och himlen är blå. Imorse var det så. Jag kikade ut, sol och blått, alltså klänning, leggings och tunn kofta. Ut och upp på cykeln och där stelnade jag till. Så svinigt kallt. Kan inte varit många plusgrader. Jag vill ha sommar! Nu!!


Efter jobbet bar det av till stan. Ny bandyklubba till sonen. Suck. Inom Shack Matt med dottern. Inget roligt där idag. Det blev ju i alla fall billigt.


Hem och slevade in mat innan det bar iväg till föräldramötet. Det var trevligt och jag var inte ett enda dugg nervös. Konstigt. Många frågor och en del kritik blev det men det avslutades i positiv anda och det är ju det viktigaste. Fastnade sedan med en förälder och kom därför hem så här sent. Föräldern är ju också kompis och fd kollega så vi har ju en del att prata om när vi träffas.

Kul är det i alla fall.


Nu ska räkningar betalas och morgondagen planeras. Och jag som är trött i ögonen. Lika bra att göra det snabbt!


Hej svejs!



Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards